16.7.12

Wishes

Jag har gjort ytterligare ett kort med söta Wishes från Some Odd Girl.

Hon är stämplad på akvarellpapper och målad med distresser. Efter att jag målat henne figurklippte jag henne, tycker just nu att det är kul. Kul är det även att måla hår i otraditionella färger. Försökte även att få till bottenlösa ögon på detta motiv. Hon har ju inga pupiller så här kan man leka lite. Efter att jag gjort min skiftning i ögonen lade jag några blänk med en vit penna och därefter gick jag på med ett lager av Perfect Pearls för att få ett trollskt intryck av henne. Det blev riktigt fint i verkligheten!





Materiallista:
Stämpel, Wishes, Some Odd Girl
Mönstrat papper, Plait, Stella & Rose, My Mindes Eye
Chipboard, Play, Stella & Rose, My Minds Eye
Orange Twine, Bakers Twine
Tårtpapper
Körsbärsblommor
Rosor
Blingstenar, Storyteller
Cardstock, Bazzill Paper

1 kommentar:

Pysselfröken sa...

Ljuvligt kort! Gillar färgerna.