19.7.12

Beach 2012

Har ni sett de nya vintagestickerserna som kom in förra veckan?

Jag har gjort ett kort med ett av klistermärkena.
Jag gillar ju när det går fort att scrappa och ibland är det skönt att inte sitta och färglägga motiv i timtals. Dessa stickers är ett bra alternativ till dig som inte gillar att måla eller tycker att du inte behärskar det. Här blir resultatet strålande oavsett!



Just nu är jag lite extra kär i en stans från Quickuts. Det är en sida till ett minialbum som har en tag på sig. På tagen, fliken, kan man enkelt sätta sin hälsning. När jag stansade ut just denna klantade jag naturligtvis till det och fick stansnumret instansat i min tag, men det bidrar bara till helheten, lätt vintage. Jag gillar vintage när den är lätt, luftig, färgglad och lekfull.
På motivet finns ett tryckt frimärke, men jag satte sonika dit ett eget med gamle kungen på, det bidrog än mer till vintagekänslan.



Ett snabbscrappat kort, tog ca 15 minuter, som passar vilken badbrud som helst anno 2012!

Materiallista:
Nostalgiska stickers
Mönstrat papper, Sunswept, Splendor, GCD Studios
Cardstock, Straw, Bazzill Paper
Körsbärsblomma
Rosor
Alfabetsstickers, Simple Stories
Dubbehäftande tejp
Flytande lim

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

Den här blev så jäkla tuff !