26.7.12

Fabulous You! - Simple Stories

Idag kommer ännu en layout från mig.

Jag gillar verkligen 12x6"-formatet!
Men jag ville så gärna ha ett album, liggandes, att jag stirrade mig blind på att det inte finns att köpa för tillfället. Så när jag var i Linköping på scrapmara tidigare i våras träffade jag söta Martha Johansson som föreslog att jag skulle köpa fickor och sätta i mitt stora album.
Det var bästa rådet jag fått på länge!
Så nu skall här komma lite olika storlekar på fickor, lite random, i mina album framöver. Jag ska inte låta mig begränsas av storleken på ett album, utan i mina 12x12 skall jag blanda 12x12, 12x6 och 8,5x11.



Jag har gjort en layout med kort från då Johan fyller tre år och försöker blåsa ut ljuset på sin tårtbit som vi köpte oss den dagen. Han hade inte fått in tekniken med att blåsa och det höll på att sluta illa med håret...

Remsorna med biljetter har jag stansat ut med en Quickutz-stans, men Tim Holtz stans funkar ju lika bra. Lite knappar och washitape och så datumstämpeln, som ger så härlig sättning av datumet, lite ruffigt, inte helt perfekt, jag är totalt kär i den! För att inte tala om washitapen från Smash-serien, du ser den här med texten FAB ♥ , underbar tape!



Epoxydetaljerna från Epiphany Craft kan man ju med fördel fästa direkt på layouten för att förhöja någon detalj, man måste inte stansa ut en detalj för att sedan fästa på alstret. Jag ville highlighta nr 17 då det är min sons födelsedag.

Materiallista:
Cardstock, Straw, Bazzill Paper
Mönstrat papper, Lets Party, Happy Day, Simple Stories
Mönstrat papper, Celebrate, Happy Day, Simple Stories
Bingokort födelsedag, Jennie Bowlin
Diverse alfabeten
Olika washitaper
Diverse kanppar
Epoxystjärna
Datumstämpel

Inga kommentarer: