9.7.12

Shore thing med Cosmo Cricket

Idag visar jag ytterligare ett kort med med en av de underbara stämplarna med kustmotiv.

Jag fick en beställning på ett kort till en restaurang som nyligen öppnat på Orust, Bohuslän. Vad passar bättre än några fiskebodar och en krabba?


.
För att förstärka sjöbodskänslan tog jag ett papper från Cosmo Cricket med trästruktur, rött var det passande nog :D Motivet är som vanligt stämplat på akvarellpapper och målat med distresser.

Normalt gör jag inget åt mina insidor på korten, men vid beställningar är det kul att göra korten lite extra fina. Jag har skrivit ut texterna på datorn och sen stansat ut med en stans från Spellbinders. När jag stansat klart lät jag stansen ligga kvar och jag tog min blendingtool och distressade kanterna något. På så sätt fick jag den fina vita ramen runt. Några splatterstämplingar och kortet var klart.



Ha en skön sommardag!


Materiallista:
Stämpel, Shore Thing, Michael Powell
Stämpel, Splatter, Gummiapan
Mönstrat papper, Clove, Nutmeg,  Cosmo Cricket
Cardstock, Bazzill paper
Stans, Chadwick Label, Memory Box
Stans, Chloe stem, Memory Box
Stans, Labels two, Spellbinders
Krabba, Quickutz
Ostduk
Akvarellpapper, Aquafine
Vattenpensel, Koi
Distress Ink, Ranger
Blending tool, Ranger

1 kommentar:

Anonym sa...

Otroligt härligt kort,denna stämpel är så fantastiskt fin.Vänligen Susanne