23.7.12

Utmaning

När vi var på Skövdeträffens sommaravslutning kom Anna Sandén med en rolig utmaning.

Kommer du ihåg när man gick i skolan och man skulle skriva ett ord eller en mening på en lapp, vika ihop och sända vidare till nästa som skulle skriva dit något och så fortsatte man så. Det blev de mest konstiga meningar eller historier.

Annas utmaning byggde på den principen. Jag fick börja med att välja ut de kort jag ville ha med i utmaningen, cardstock och storlek på det. Sedan skulle det sändas vidare till andra stationer och tjejer som fick i uppgift att plocka fram mönstrade papper, fästa dessa, ta fram dekorationer, fästa dessa, titelsättning, piff och sist en sista hand. Varje moment var tidsstyrt och vi hade endast 15 minuter på oss. Det kan låta mycket, men det var de gånger nån av oss hamnade i tidsnöd. Varje layout gick genom 8 stationer för det var så många vi var som deltog i utmaningen.

Det var väldigt kul och givande. En perfekt övning om man vill kicka igång kreativiteten. En rolig utmaning som du kan ta med till din scrapträff eller mara, tänk bara på att ha lika många stationer som ni är deltagare i utmaningen.

 Dock får man inte vara för känslig med slutresultatet, tänk på att det är många olika scrapstilar som kommer passeras. Jag tänkte som så att jag kan alltid framkalla korten på nytt om jag vill scrappa dem senare. Men det var en rolig utmaning och jag kan mycket väl tänka mig att göra om den.

Här kommer så den layout som jag fick med hem, den jag valde ut kort och stomme till.


Jag önskar dig en bra scrapdag!

1 kommentar:

gummiapan sa...

Men vilken rolig ide' :)
Jag tror dock att jag hade fått grymma problem eftersom jag aldrig kan bestämma mig.....