15.7.12

2o.13 - PaperMaze

Idag visar jag ytterligare en layout.

Jag hade ingen kamera med mig när Johan föddes så första kortet som togs på honom är när han är ca ett dygn gammal. Senare har jag tagit bilder på hans födelsedag vid just födelsetiden, 2o.13. Hitintills är det vällingkort som tagits :D



Den härliga, färgstarka serien Dottie Collection från PaperMaze var som given och passade perfekt till färgerna på hans blöja. Vimplar, washitape och bakers twine är härliga dekorationer. Ringarna i kanterna? Du som följer oss här i bloggen vet att Christina gillar en stämpel från Gummiapan, Slitna cirklar. Jag ville ha denna längs kanterna men då jag var på scrapträff i Skövde när denna layout gjordes hade jag inte med mina stämplar. Så jag fick låna en svart stämpeldyna av Michaela och med hjälp av korken till en flaska fick jag till dessa ringar genom att färga in kanten och sedan snurra lätt på korken när den låg mot pappret. -Man tager vad man haver, sa Kajsa Warg { fast det var tydligen inte hon som sa det... }


Materiallista:
Mönstrade papper, Dottie Collection, PaperMaze
Stämpel, Negativ, Gummiapan
Washitape, Togoshi, YouDo
Bakers Twine, Orange
Alfabete, Tiny Alpha stickers, Kaiser Craft
Alfabete, Quickutz

1 kommentar:

pysselpetra sa...

kul idé fina vimplar - uinderbara färger på de prickiga PP