14.7.12

Kyssen - EPP

För att citera en låt som rullar på radion just nu:
Stopp, stopp, håll i hatten!

Jag har gjort det!
En layout! Jag har inte gjort en layout sen före jag startade Scrapfabriken, men nu hoppas jag korken är ur :D

För att underlätta lite beställde jag massor av kort idag. Har du ännu inte testat Crimson.se bör du göra det nästa gång du vill ha framkallade foton. Jag är lite känslig med just det, vill ha riktigt fint fotopapper på mina layouter. Hos Crimson.se kan du snabbt och enkelt beställa dina foton i en mängd olika storlekar. Ja, ja tänker du nu, kom med nåt nytt! Men vet du då hur enkelt du kan få små bilder hos detta företag? De har en fin storlek 4x6 cm och väljer man detta format läggs de automatiskt in på ett ark och bilderna blir snusbilliga! Och det är riktigt fint papper! Kan berätta att jag betalade nog 4-dubbelt för likvärdiga bilder hos den lokala fotoaffären och då var det så dålig kvalite på pappret, sladdrigt och dan't, höll du upp pappret såg du motivet genom...

Dagens layout handlar om när min barndomsvän Marie äntligen gifte sig med sin Stefan. Första kyssen gick fort men Stefan är inte nödbedd och ställer vänligt upp med en riktig långtradare när jag ber om en till för att få kortet.



Dessa fotografierna är beställda just hos Crimson.se och är i storleken 4x6 cm. Jag tycker om en matt finish, det gör bl a att det inte speglar sig så i fotona.



Materiallista:
Cardstock, Bazzill Paper
Mönstrat papper, Windchime, Victoria Garden, Echo Park Paper
Mönstrat papper, Grey Dottie, Dottie Collection, PaperMaze
Bitty Bag, Grey Grid
Baker Twine, Oyster
Tag
Pin med hjärta, YouDo
Washitaper, YouDo
Datumstämpel
Epoxycirkel, Epiphany Crafts
Stans, Epiphany Crafts
Kantstand, Heart Lace, Martha Stewart
Tiny alpha stickers, Kaiser Crafts
Halvpärlor, Storyteller
Quickutzstansar

1 kommentar:

pysselpetra sa...

underbar ♥