12.7.12

Grattiskort med Cosmo Cricket

Fick en beställning på ett kort till en kvinna som fyller 70 år om några dagar. Eftersom jag inte fick veta något om intressen så var det svårt att få dit ett motiv, så jag tog helt enkelt hennes namn och ålder och satte på framsidan.



Siffrorna är utstansade med ett Quickutzalfabete ur lite kraftigare kartong, jag körde genom dem flera ggr för att den skulle skära genom ordentligt. Sen har jag tryckt dem mot min embossdyna och hällt embosspulver på.

Eftersom siffrorna är så höga tyckte jag det var kul att fästa hennes namn på en vimpel framför dessa. Jag har använt mig av betydligt fler blommor än jag brukar, hela 10 st sitter på.





När jag får speciella beställningar så här, blir det att jag även arbetar med bak- och insidor. Nu ville givaren gärna ha två biljetter som skulle symbolisera gåvan mottagaren skall få, så det fick det bli. Satte några distanskuddar bakom några hörn för att skapa mer djup och liv. På andra sidan finns möjlighet för givaren att skriva en hälsning.






Jag använde mig av min scoring board och gjorde ett kuvert som matchade kortet. De är så bra i storleken, de man gör själva för de är så pass stora att man kan låta korten bygga med stora dekorationer på utsidan. Matchade upp med en likadan etikett på utsidan kuvertet som återfinns inne i kortet.


Materiallista:
Mönstrat papper, Cup & Saucer, Tea for Two, Cosmo Cricket
Mönstrat papper, Rose Petal Jam, Tea for Two, Cosmo Cricket
Mönstrat papper, Tapestry, Evangelina, Cosmo Cricket
Cardstock, Bazzill Paper
Distress Ink, Ranger
Blending tool
Stämpel, Humla mini, Gummiapan
Stämpel, Stänk, Gummiapan
Rosor
Körsbärsblommor
Rosenknoppar
Rosenblad
Tårtpapper
Embossdyna, Versa Mark
Embosspulver
Distanskuddar
Glitterpenna, Clear Stardust, Sakura

6 kommentarer:

Johanna Thelin sa...

Så snyggt!!! Superbra inspiration. =)

Ha det fint!

LivetenligtMaldis sa...

göraskitafint :)

Ida sa...

Läckert!

Anonym sa...

Jättefint! Bra inspiration då jag själv filar på 2 kort till 2 70-åringar.

Anna Maria Niia sa...

Så fint!!! Gillar helheten och färgkombon! Du är bäst!

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Jättefint kort! Gillar de stora siffrorna jättemycket. Nu hamnar en scoring board på min önskelista definitivt!

/Jeanette