21.7.12

Hemgång

Idag visar jag återigen en layout.
Jag har jobbat utifrån en skiss som jag fann hos PageMaps. De har skisser för massor av olika format och de är väldigt inspirerande att arbeta utifrån.



På väg hem en dag från dagis tar vi turen om affären. En skön promenad i det fina höstvädret. Varma fina färger i korten.

Johan ser för rolig ut på ett av korten, som om han kallade på högre makter. Var tvungen att ge honom en pratbubbla utstansad med en die från Quickutz. Ett roligt papper gjorde bubblan mer spännande.



Datumstämpeln är min nye vän. Dock har du som investerat i en märkt att den sträcker sig mellan 2011-2022, 12 år, lika många år som månader. Årtalen är fasta och till en början var jag lite besviken att jag inte kunde datumsätta -99. Men ett ljus gick upp för mig!
Det är väldigt enkelt att se vart man sätter stämpeln, så jag lade för ett papper för årtalet och stämplade dit månad och år. Sedan lade jag fler skyddspapper och stämplade av månaden en gång till, så jag fick 10-10-11, det kommer några extra sträck med men det gör det hela mindre perfekt och i mina ögon ännu bättre, om du förstår vad jag menar.

Fotografierna är framkallade hos Crimson.se

Materiallista:
Mönstrat papper, Repeat, Earth love, Cosmo Cricket
Mönstrat papper, Orange Dottie, Dottie Collection, PaperMaze
Cardstock, Straw, Bazzill Paper
Cardstock, Kraft, Bazzill Paper
Alfabetsstickers, Simple Stories
Alfabetsstickers, Toffee Apple, Kaiser Craft
Kantstans, Notebook, Fiskars
Pigma Micron 05, Sakura
Datumstämpel
Dubbelhäftande tejp
Distanskuddar

Inga kommentarer: