4.6.11

Muffins - October Afternoon

Jag ville ha en köks känsla på muffinsen och då passade ena sidan av Farm Fresh - root cellar perfekt.
Jag skar en 4 cm bred remsa och veckade den med ca 1 cm veck. Fäste ihop med dubbelhäftande tejp.




Jag skar isär en frigolit kula på ca 7 cm i diameter. Fäste ihop den med distanskuddar för att kunna sätta en Tag ner i skåran som blir.
Stansade ut en bottenplatta och satte dit en spets. Innanför spetsen sitter det dubbelhäftande tejp som håller formen på plats.
Sen var det bara att placera blommorna så frigoliten täcks.
Blommorna, i tre storlekar,  är vita och rosa - helt underbara - mellanstorleken är helt vita.


En liten frigolit kula är täckt med glitterlim och en metalltråd är den lilla kvisten och den två bladen är utstansade Quickutz.
Skar en liten skåra i kulan och limmade dit etiketten.
Etiketten är distressad och stämplad med text och en liten fjäril.




Jag blev så inspirerad att det blev en tårtbit med.
Vanligt cardstock - Bazzill - lätt chalkat och band ditsatta som tårtlager .
Klädd med brunt för känsla av choklad.








En stor, ca 5 cm i diameter, blomma knyter ihop de två alstren.
Det är samma färg på blommorna. Två rosa tonade mullbärsblad avslutar hela biten.

Material: October Afternoon - Farm fresh, root cellar, Bazzill, Styrolitbollar, Glitterlim, Blommor i fyra storlekar,
Tag, Mullbärsblad.
Band, spets och quickutzblad, stämplar - privata

2 kommentarer:

Marita Johansson sa...

Wow vilken underbar "muffins"

snorsk sa...

Åhh, vilken fantastisk cupcake!! Måste jag testa... Supersnyggt med körsbäret ju!