12.6.11

After Eight-box med Crate Paper

Midsommar är här fortare än vi kan föreställa oss. Jag är inte den som super denna helg utan vill hellre tillbringa dagen och kvällen i sällskap av nära och kära i lugn och ro. Vad passar då bättre än en After Eight-box till kaffebordet?

Jag hoppade in till Chris_P och földje hennes länk till tutorial för After Eight-boxen. Chris_P har för övrigt massa go'a länkar till olika tutorials. Kika in till henne, det är dagens tips!

Jag ville ju ha en box till midsommarens kaffebord och vad passar bättre än Crate Papers "Fabrics" att klä boxen med? Det är som en sommaräng! Jag har åter använg fram och baksida av samma papper. Jag har åter använt min fiskarsstans. Locket klädde jag med lite olika blommor och så satte jag dit en gigantisk fjäril. Det är en Quickutz-stans och den kommer med två fjärilsformer som är tänkta att monteras ihop. Men så fort jag fick den i min hand så förstod jag hur fin bara "överdelen" är genombruten och man kan se andra delar i sitt alster genom fjärilen. Den påminner då om Martha Stewarts stans.


 





Materiallista:Papper: Fabrics, Emma's Shoppe, Crate Paper
Enfärgad cardstock, Bazzill
Stor pappersros, ca 5 cm i diameter
Små pappersroser, ca 1 cm i diameter
Blad
Twine, Lime Twist, My Minds Eye
Jordgubbscharm
Quickutzfjäril

Allt material finner du hos Scrapfabriken.

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

får nog prova att göra en sådan.. jättefin och somrig!