20.6.11

Flätad jordgubbslåda med MME

Jag har länge funderat på att försöka fläta mig en korg av papper. När jag var inne och tittade på Svensk Scrapbookings midsommarscrap så fanns där en utmaning om att altra en jordgubbslåda. Aha...


I hällregnet begav jag mig ut på jakt efter jordgubbar.
Jag ville ha en låda som jag kan ställa ner kartongen jordgubbarna kommer i, då kan jag använda min egna kartong fler gånger!
Jag mätte och skar till remsor av två papper som skulle bli fina tillsammans.



 


Sen var det bara att börja fläta ihop de två olika pappren!
OBS!
Tänk på att alla horisontella remsor skall endast vara av ett pappret, medans de vertikala remsorna skall vara av det andra pappret.

Jag vet inte hur de gör när de flätar korgar och får ytterväggarna att resa sig. Så jag flätade hela pappret sen vek jag hörnen. I överkant klippte jag så jag fick en fin jämn kant. Där häftade jag ihop den klamrar. Sen satte jag ett vitt cardstock som jag stansat kanten på (gissa om stansen gick sönder...) över kanten för att dölja hopfästningen.

Jag lånade den sötaste jordgubbsstämpel av Maldis i lördags och denna målade jag nu och stansade ut en liten etikett till fronten på min jordgubbslåda. Ett twine-snöre runt kartongen och den var klar.



Materiallista:
Papper; Meadow, Stella & Rose, My Minds Eye
Papper; Darling Spots, Stella & Rose, My Minds Eye
Cardstock,
Twine, Lime Twist, My Minds Eye
Privat stämpel färglagd med distresser.

Materialet finner du just nu till förmånliga priser hos Scrapfabriken

5 kommentarer:

Ann-Charlotte's blogg sa...

Jätte snygg flätad jordubbslåda, bra ide att göra den lite större, så du kan använda den fler gånger!

Hanna Tjörnhed sa...

Den var ju jättesöt! Jag gick också igång lite på den utmaningen, men har än så länge bara tankar om det hela.

LivetenligtMaldis sa...

men duuuu! den blev ju hur fin som helst!

Margareta sa...

Jätteläcker jordgubbslåda med ett läckert innehåll! ;o)
Blev så sugen på att pröva själv att fläta en korg - det får nog bli ett semesterprojekt!
Kul att ha hittat in till dig! Jag har tittat runt en stund och hittat sååå mycket vackert och inspirerande - kommer gärna åter!

pysselpetra sa...

så fint och smarrigt ♥