27.6.11

Montera texter enkelt

Tänkte dela med mig av ett litet tips som jag fick för några år sedan när jag var på kurs med Quickutz.

Det kan ju vara minst sagt pilligt att montera bl a texter.
Tipset vi fick var att lägga texten som vi ville montera den, men rätt sida upp. Sedan tar man en skonsam tejp och fäster bokstäverna på denna.
Nu kan du lyfta och vända på ordet, rubriken, texten. Med en limpenna applicerar du enkelt lim på de små detaljerna.
Sedan kan du lätt hålla i tejpen och få texten monterad rak, vilket jag kan tycka är svårt när man monterar bokstav för bokstav. Då har de ofta en tendens att sträva uppåt eller nedåt.
Fäst texten och ta försiktigt bort tejpen!



Har jag inte en skonsam tejp i närheten kan jag ta vanlig tejp, sätta den en gång mot handryggen och sedan har tejpen förlorat mycket av sin kraft.

Inga kommentarer: