19.6.11

Minibok med Crate Paper

Tim Holtz gjorde en så söt liten bok till Alla Hjärtans Dag, tror jag det var, och jag ville genast göra en likadan. Tiden har gått och Äntligen {för att citera Gert fylking} har jag fått till en.


I tutorialn från Timpan {Tim Holtz, alltså} så säger han att det lätt kan bli fel när man klipper till pappret som sedan blir boken. Jag tänkte att "hur svårt kan det va?" och kollade bara med ett öga på tutorialn.
Gissa vem som klippte fel första gången??


Men då passade jag på att byta papper. Jag tog ett som påminner om en blus som systra mi har och som jag tänkte skall få boken.
Den tilltänkta mottagaren av boken gillar bevingade ord har jag förstått den senaste tiden. Jag stoppade in olika tags som jag stämplade små söta betänkligheter på. Kanske får det bli någon liten chokladbit eller nåt annat i en ficka innan den ges över.




Jag har tyvärr ingen scoreboard {står högt upp på önskelistan} men jag använder mig av min papperstrimmer från Fiskars. Men hjälp av ett falsben är det lika lätt att prägla kanter för att underlätta vikning av papper {om man inte föredrar den bigningskniv som finns som tillval till trimmern... eller om man som jag förlägger de små bigknivarna hela tiden...}.


Jag följde inte tutorialn till punkt och pricka.
Jag tog dubbelhäftande tejp och tejpade ihop fickorna på insidan och längs "pärmkanten". Fickorna blev något mindre och lite svårare att öppna, men jag tror även att den blev stabilare i formen.


Sen dekorerade jag med stickers och tejp.


Materiallista:Bouquet, Portrait, Crate Paper
Phrase Stickers, Emma's Shoppe, Crate Paper
Border Stickers, Emma's Shoppe, Crate Paper
Alfabetsstickers, Jenni Bowlin
Diverse etiketter, tags och stämplar.
Fiskars Papperstrimmer
Falsben
Dubbelhäftande tejp

Allt material hittar du givetvis hos Scrapfabriken.

1 kommentar:

pysselpetra sa...

vacker ♥