21.6.12

Wishes - med Crate Paper

Den söta älvan Wishes är åter i lager hos oss.

Jag har gjort ett kort med henne och valet av hårfärg har inspirerats av Anna Maria. Prova själv, det är jättekul att använda en inte traditionell färg. Men jag tycker också att det förstärker skirheten i henne som jag ville få fram.



För att ytterligare förstärka det eteriska uttrycket har jag använt mig av vellum som jag stansat med en kantstans för att få spetskanten. Några söta pärlemoblommor  och en egengjord knapp är allt som får vara dekoration på detta kort. Jag väljer att placera dem inpå den vita ytan för att gruppera och på båda sidor om henne för att ge fokus till henne.

Materiallista:
Stämpel, Wishes, Some Odd Girl
Mönstrat papper, Sweets, Emmas Shoppe, Crate Paper
Mönstrat papper, Something blue, Portrait, Crate Paper
Vellum, Bazzill Paper
Cardstock, Straw, Bazzill Paper
Kantstans, Doily Lace, Martha Stewart
Knappstans, Epiphany Crafts
Epoxyknapp, Epiphany Crafts
Pärlemoblommor, Storyteller
Distress Ink, Ranger
Vattenpensel, Koi
Akvarellpapper, AquaFine
Vattenfast dyna, Memories

2 kommentarer:

LivetenligtMaldis sa...

så himla fint! Bra idé med vellumet!

Ida sa...

skirt och vackert!!!