4.6.12

Shore Thing

Har du sett de fina stämplarna med hamnmotiv som vi fått in på Scrapfabriken?

Jag har gjort ett kort med stämpeln Shore Thing. Motivet är stämplat på akvarellpapper och målat med distresser. Jag satte två fotomattor bakom för jag ville förstärka det röd-blå temat och flörta lite med New Englandstilen och förstärka kustkänslan i motivet. Innan jag monterade fotomattor och motiv, ritade jag ut var det skulle hamna på min stomme och sedan la jag en svag beige nyans något utanför den linjen. Stämplade även dit några splatterstänk. Det för att få ostduken att framträda bättre plus att jag gillar stänket som ger ett smutsigt, grungigt intryck.




En bit ostduk hamnade som sagt bakom fotomattorna. Jag stansade även ut något som jag ville få att se ut som tångruskor. Det är en die från Memory Box, tyvärr slut just nu men den kommer in igen. Denna kan ju även föreställa hundkex, dillkronor eller vad fantasin säger dig. I ruskorna satte jag en liten krabba, utstansad med mina Quickutz-stansar.



En bit natursnöre tycker jag ser ut som en tamp och platsar bra i kusttemat. Ostduken får mig att tänka på fisknät. Några bubblor i stället för pärlor.



Normalt gör jag inget åt mina insidor på korten, men nu hade jag en given mottagare. Du som varit med på Falköpingsmarorna har träffat Eva i köket, hon har precis fyllt år och bjöd i helgen på kaffe. Så några trisslotter skulle in i kortet. Så jag monterade en enkel ficka inne i kortet. Jag stansade kanten, distressade den något och sen satte jag dit en etikett utstansad med en stans från Memory Box. På med några bokstavsstickers för en hälsning och kortet var färdigt.

Materiallista:Stämpel, Shore Thing, Michael Powell
Stämpel, Stänk, Gummiapan
Distress Ink, Ranger
Akvarellpapper 300 gm2, Aquafine
Cardstock, Bazzill Paper
Die, Chadwick Label, Memory Box
Die, Chloe Stem, Memory Box
Kantstans, Doily Lace, Martha Stewart
Natursnöre
Bubble Fun, YouDo
Krabba, Quickutz

5 kommentarer:

LivetenligtMaldis sa...

helt suveränt!!

Gunilla/Nilla sa...

Härligt somrigt med superfina detaljer!

//Gunilla

Ida sa...

så fin stämpel! snyggt färglagd oxå!

Ulrika sa...

Gud så snyggt! Snyggaste kortet jag sett på länge! Underbara detaljer och så fina färger!

Britt-Marie sa...

Vilket superfint kort!!!!