14.6.12

Bubbelask med Some Odd Girl

Idag är det min dag att inspirera här i bloggen.
Jag har ju inte så mycket tid numer att skapa men så ibland talar produkterna med mig och så gjorde det nya stämpelsetet från Some Odd Girl, Under the sea Mae.



När jag såg setet visste jag att jag ville göra en bubbelask med henne. Så jag har stämplat upp henne på ett akvarellpapper och målat med distresser och sedan har jag distressat/chalkat kanten runt lite med en blå ton för att få lite vattenkänsla.




Asken har jag klätt med papper från Cosmo Cricket som passar perfekt till dessa stämplar. Jag har inte fäst så mycket inne i  bubblan, en "tångruska" och några bubblor finns inne i bubblan men jag har dekorerat utsidan mer. Med glossy har jag fäst en remsa med pärlfloss runt kanten av bubblan, sen har jag fäst blommor, ytterligare en "tångruska", lite natursnöre som ser ut som tamp och ostduk som påminner om fiskenät.




Materiallista:
Stämpelset, Under the sea Mae, Some Odd girl
Bubbelask
Papper, Coral Blooms, Salt Air, Cosmo Cricket
Akvarellpapper, Aquafine
Distress Ink, Ranger
Vattenpensel, Koi
Bubblefun, YouDo
Ostduk
Papperrosor
Körsbärsblommor
Ormbunksblad
Natursnöre
Pärlfloss
Die, Chloe Stem, Memory Box
Die, Chadwick Label, Memory Box

4 kommentarer:

Gunilla/Nilla sa...

Ljuvligt fin! Härliga färger och så snygga detaljer!!

LivetenligtMaldis sa...

oh, jusses! Den är helt underbar

Ida sa...

Supersöt!!!

Pysselbus sa...

Åh, vilket härligt motiv!! Hela asken är så söt och motivet passade så bra där inne i bubblan!!

Kram
Linda