27.6.12

Under the Sea Mae

Oj det blev visst sovmorgon idag! Ja, är det semester så är det :-) Även om vädret inte känns så somrigt. Men då kan man dra nytta av att man kan vara inne i alla fall. Och scrappa....

Den här lilla godingen, Under the Sea Mae från SOG, knåpade jag ihop härom dagen. På vinst och förlust färgade jag håret rosa och det funkade faktiskt. Gillade det skarpt. Jag vet att Anna-Maria brukar göra det ibland, men själv har jag inte vågat innan.


Jag har färglagt håret med Twinklings, gamla som gatan och har stått och dammat i min hylla. Tanken var att jag skulle färglägga med Distress Markers och sen måla över med Perfect Pearls från Rangers men jag hittade inte min i röran. Den jag har är genomskinligt glittrig och det blir en superfin effekt. Ni hittar andra färger här. Övrigt är färglagt med Distress Markers och stjärtfenan har fått lite glitterlim på sig.

Jag har stämplat med Gummiapans "brutna cirklar" som effekt och sen har jag droppat 3d lack som vattendroppar. Testade att stansa ut några Qk-kvistar som alger och det funkade rätt hyfsat. Precis när jag var färdig med kortet kom jag på att jag skulle ju använt cheese cloth under själva motivet, det hade varit perfekt. Har sett lite överallt att den går bra att färga in. Det får bli till nästa gång. Men jag fick med en liten bit under algerna.

Övrigt material: OA spets, blommor, papperspåse, tag, twining
Papper: White CS och mönstrade papper från Echo Park

Ha en fortsatt fin dag!

2 kommentarer:

Mia sa...

Himla fint kort! Häftigt med rosa hår!! Kram

Ida sa...

Snyggt! Gillar hur du får till lagrena :)