28.6.12

Flower

Idag visar vi ett kort med den söta stämpeln "Flower" från Nellie Snellen.
Jag gillar verkligen deras motiv. De lockar till lekfullhet och det går ganska snabbt att färglägga dessa motiv tycker jag.


Den söta stämpeln är som vanligt stämplad på ett kraftigt akvarellpapper för att jag ska kunna arbeta med mycket vatten utan att pappret bubblar sig. Jag har använt en vattenfast dyna och färglagt med distresser. Genom att inte lägga skuggan under henne i direkt anslutning till fötterna får man henne att sväva och skuggan gör att hon inte bara svävar i det blå utan markerar att det finns något under henne. Lite glitter på vingarna till denna lilla älva ger ett skirt intryck.

Inspirerad av Christina har jag försökt jobba med flera lager och mycket papper. Jag gillar färgkombon rosa/turkost, det är så fräscht. Mellan den turkos fotomattan och motivet har jag fäst en bitty bag och i där sitter en tag med en grattishälsning. Några halvpärlor, knappar, lite washitape och band/floss och kortet var klart.

Materiallista:
Stämpel, Flower, Nellie Snellen
Stämpel, Ett år bättre, Gummiapan
Mönstrat papper, Woven, Stella & Rose, My Minds Eye
Cardstock, Bazzill Paper
Notebook Bag, Bitty Bags
Knappar
Halvpärlor
Bakers Twine och floss
Tårtpapper
Washitape, YouDo
Distress Ink, Ranger¨
Akvarellpapper, AquaFine
Vattenpensel, Koi
Tags

4 kommentarer:

Gunilla/Nilla sa...

SUPERFINT......en härlig somrig känsla....gillar dom pastelliga färgerna.

//Gunilla

Ida sa...

Fint! Bra tips med skuggningen.

LivetenligtMaldis sa...

underbart!

Muffin sa...

Underbart kort! Så mycket små kul detaljer och dekorationer, mycket inspirerande!