26.8.11

Sommarjtej - MME

För mig betyder fotot mycket när jag scrappar. Fotot ligger oftast till grund för pappersval och val av stil på mina LOs. När man får material som Dt är det ju lite omvänt. Då måste jag välja foto utifrån det material jag får och det är riktigt spännande för det gör att jag måste tänka i nya banor. Om jag har ett foto som jag tycker passar den stil på papper jag fått men det inte stämmer med färgerna så brukar jag som här göra fotot svart-vitt.
Med i mitt DT-paket den här gången fanns det också vellum och först funderade jag mycket på vad jag skulle göra med det. Jag har sett andra använda det men faktiskt själv aldrig använt det. Men så stansade jag ut fjärilar i det och det blev riktigt snyggt. När jag limmat fast fjärilarna tog jag också på lite rosa Stickles.

sommartjej

Material:
Papper från MME/Stella and Rose
Stickles, band, pappersblommor
Rub-ons från Melissa Frances
Halvpärlor från Reprint
Bokstäver och brads ur eget förråd.

Ha en underbar helg!
Marie/MissMian

Inga kommentarer: