8.8.11

Monokromatiskt med Kenny K

Ibland blir jag "lite trött" på mitt eget skapande, och alla lager på lager, så då gillar jag att skapa väldigt avskalat. Det är faktiskt lite skönt och befriande och hoppa mellan olika stilar.


Jag har stämplat tuffa Bling Baby på akvarellpapper och målat med Distress refill Walnut stain. Sen har jag skurit akvarellpappret frikostigt så det får bli en del av upplägget. Det fina textstämpeln kommer från arket - A Touch of Elegance, Whimsy Stamps.


Några symaskinssömmar, blommor och ett pappersnöre fick bli dekorationerna. Ibland är det enkla som är det vackra.


När jag ändå var igång blev det ett till kort men denna gång testade jag att måla i turkost och skugga med brunt. Det blev en häftig effekt, fast ett tag var jag lite orolig att det skulle bli "smurf" av alltihop... ;)


Den tuffa tjejen heter Hot Weave och denna stämpel kommer även den från Kenny K. Textstämpeln kommer från Gummiapan.


Dekorerade insidan av kortet väldigt enkelt och trädde ett snöre i kanten som fick bli låsningen av kortet. Blingstenar i turkost fick bli "pricken över i:et".



Materiallista:
Gummiapan - Du äger!

2 kommentarer:

Zarah sa...

Det bruna hade jag sett - men det turkos/bruna var nytt för mig och SÅÅÅÅÅ himla fräckt det är! *kär*

Madreh sa...

Jaaa, verkligen vackert och rent!