4.8.11

Monokromatisk Mae

På färgläggningskursen med Rimna uppmanade hon oss att prova på att måla monokromatiskt, med endast en färg. Gissa om det var kul? När jag höll på där att öva mig i mitt måleri så fick jag för lite vatten när jag skulle lägga färg på Mae's ben så färgen bet fast i pappret och den gick inte att rubba.

Men,
det är då man plockar fram sina dies och stansar ut motivet i en form, inget motiv till spilla alltså :)
Förskjut gärna motivet så det inte är helt centrerat för att få en mer intressant bild. I utrymmet som blir kan man passa på att sätta en text.
Jag uppmanar dig att stansa ut minst ett motiv idag och ge oss en länk i en kommentar nedan så vi får ta del av all kreativitet där ute!

Jag har även fortsatt att pimpa mina hydrangeor och satt pappersrosor i två storlekar i mitten av dessa.

När man lägger  blänket i ögonen på dessa motiv tycker jag de får extra liv.




Vi ger just nu 10% rabatt på alla Some Odd Girl-stämplar.
Passa på att skaffa dig en du med, de är såå roliga att måla.

Materiallista:Stämpel, Sweet thinking Mae
Papper, Wax Bottle och Circus Peanuts, 5 & Dime, October Afternoon
Cardstock, Raven
Blommor, hydrangeor och rosor
Bokstavsstickers, Jenni Bowlin

4 kommentarer:

Carina sa...

Hur läckert som helst att måla med en enda färg. Ha en bra dag:)

Jennie sa...

Så läckert kortet är! Verkligen fint!

Anonym sa...

Jag tyckte att utmaningen var rolig, här har jag gjort två kort med den tekniken:
http://scraplinda.blogspot.com/2011/08/enkla-snabba-dt-alster-i-maskulin-stil.html

mia.t sa...

Jätteläckert kort med underbar färgläggning! Måste testa vid tillfälle..
//Mia