30.6.13

Mot strömmen

Vi besökte Ikea andra dagen, trots att jag sagt att jag inte skulle dit, efter att de öppnat på Torp här i Uddevalla. Jag kan känna mig helt snurrig i bollen när jag besöker ex. vis Ikea Örebro och för att ha en chans att komma till kassan följer jag anvisningarna. På Torp hade de ju så snygga anvisningar, belysta pilar i golvet. Kunde ju inte motstå att fota dem och jag gillar när fötterna väljer att gå en annan väg än den utstakade.


 Jag gillar att scrappa annat än Johan ibland, vardagshändelser som jag vill spara och som lätt faller ur glömska.

Pilar var ju en given dekoration. Jag valde Heidi Swapps Resistable Arrows. De är vita när man köper dem och jag har färgat in med hennes mister Color Shine. Turkos/rött är en så härlig färgkombo tycker jag. Kaiser Crafts Base Coatkollektion passar bra som bakgrund. För att fotot inte ska smälta in helt i bakgrunden väljer jag att lägga en liten fotomatta mellan. Denna kantstansar jag så att det ser ut  som att pappret är taget ur ett anteckningsblock. Datumstämplingen är given och jag älskar dess oregelbundenhet. Den lilla pratbubblan har jag klippt ur ett papper från Simple Stories Snapserie. Jag gillar det dubbla budskapet som den lyckas ge just detta foto. Washitapen kan jag inte motstå, den har ju Scrapfabrikens logga på sig och jag tokgillar den.

Jag gillar raka linjer och tanken var att alla papper skulle ligga i raka linjer. Men så var det något som fick mig att sätta fotomattan snett och det gav mer liv tycker jag.

Resistable Arrows mistade med Color Shine.

Håll till höger!

Datumstämpeln ♥
Fotot är framkallat hos Crimson.se

Jag har satt pratbubblan på distanskuddar för att få lite djup i layouten.

Chevronpappret ser grönt ut men är turkost.
Jag satte ett randigt papper inne i Resistablepilen.
Materiallista:


Inga kommentarer: