20.6.13

Bröllopsbeställning

För en tid sedan fick jag en beställning till ett bröllop. Det skulle inte vara ett kort utan en framsida till
en vinlåda i trä. Jag fick fria händer, så i lördags satt jag mig ner. Hade en tanke och en idé. Magnolias
brudpar var givet + en ny bakgrundsstämpel som jag skulle använda för första gången. 

Jag färglade stämplarna som vanligt, men sen körde jag fast lite...skulle jag våga mig på att skissa fram
några moln? Eller skulle jag bara "skugga" med ljusturkost? Jag slängde ut frågan till både Helen och
några av mina FB-vänner och fick blandade svar så jag bestämde mig sen för att sova på saken :-)

Utan bakgrund



och med - det blev bara en ljusblå bakgrund. Jag vågade mig inte på molnen :-)



Sen kom nästa "vågar jag" - Frantage! Vet ni vad det är? Ett slags embossingpulver, mer dekorativt
än vanligt embossingpulver.
Sagt o gjort - man måste ju leva lite på farliga sidan - så jag skred till verket! Lite nervöst eftersom jag var
så himla nöjd med färgläggningen.

Duttade ut Frantage runt om motivet och sen värmde på under ifrån med min embossingfön. Och
eftersom symaskinen numera står framme fick den jobba! Det blev hyfsat bra! :-)



Framsidan i sin helhet


Framsidan mäter ca 30x26 och färgerna fick gå i trälådans färger. I mitt DT-paket sist hade Helen
skickat med dekorationer som passade perfekt! Jag passade även på att embossa frantage på
Magnolias hörndies. Då blev dom lite "metall-lika"

Beställaren hade en speciellt önskemål med den här framsida och det var att texten "Öppnas om 5 år"
skulle vara med. Så det fnulade jag lite på och kom fram till att en tag, som man kan hänga i handtaget
på trålådan, blir bäst.

Med spillbitarna från framsidan så gjorde jag därför en tag. 


Det var allt från mig! Hoppas ni orkade läsa allting :-). En del av materialet kommer direkt från mitt
scrap-bord, men en del hittar ni i nedanstående länkar. O så håller vi tummarna att Helen får in frantage
 i webbutiken!

Sist men inte minst!

Här är lite bilder som jag fick mailade till mig från beställaren. Hon har här fäst framsidan på vinlådan.





Ha en skön midsommar!!


Inga kommentarer: