5.6.13

Studenten 2013

Idag, onsdag, är det utgång för våra studenter i Uddevalla.
I skrivande stund är parkeringen utanför fylld med skrälande lastbilar och andra roligare fordon.

Familjen har sin egen student i år och jag har gjort ett kort till honom.
Jag valde att arbeta med färgerna gult och blått, men jag ville inte ha flaggor, studentmössor eller blommor på kortet, utan ville att kortet skulle vara fräscht. Så det är klara färger och det moderna och fräscha kommer in med chevronmönstret.



Banderollen med texten "Fy fan va du e bra" har jag gjort med hjälp av en Dymo.
Remsan är av cardstock som jag helt enkelt skar ut så bred som min Dymo tar. Satte dubbelhäftande tape på baksidan och präglade banderollen med texten. Jag ville ha den dovt vit. Även datum satte jag på detta sätt.



Ville ha någon dekoration och det fick bli knappar, älskar knappar ♥

Stort grattis säger jag till Kristoffer och lycka till i framtiden

Materiallista:

2 kommentarer: