12.8.12

Chevron - Gummiapan

Vill gärna fortsätta visa de fina stämplarna från Gummiapan.

Det är ju Christina som är mästaren på att stämpla på layouter, men jag kan inte låta bli, inspirerad av henne som jag är.

Det är inte lätt att få bilder på Johan just nu där han inte gör grimaser. Så en morgon började jag löjla mig tillsammans med honom och vi tog kort på det, vilket han tyckte var kul. Så varför inte föreviga denna sköna morgon?



Tycker jag lyckats få papper och stämplar att gå bra ihop. Med lite fantasi, ser de små bladrankorna ut som chevronmönster. Med den härliga chevronstämpeln från Gummiapan kan du lätt skapa dina egna bakgrunder. Den var väldigt enkel att repetera. Men den blir också som en härlig pil om man bara använder den en gång. Jag ville få det som pilar som pekar in på mig och Johan för att dra blicken och fokus mot bilden.

Jag har använt det härliga setet med stämpeldynor från YouDo, Bright.
Klara fina färger ♥


Mönsterpappret har en härlig grungeighet i ett svagt rosa tryck. Det ville jag efterlikna, så jag tog och stämplade lite rosa stänk kring mina chevronpilar och jag tycker det gav lite mer liv. Men jag stämplade först av stänken på ett spillpapper, för att sedan stämpla på layouten. Jag fick på så vis en svagare nyans på den rosa färgen och har man tur får man en fin sättning i ytterkant på alla fläckar, vilket ger ännu mer grunge.



För att späda på galenheten valde jag att använda många olika typsnitt.
Sist men inte minst var jag ju tvungen att stämpla med min kära datumstämpel

Nånstans i spretigheten av färger, typsnitt och stämplar tycker jag ändå att layouten håller ihop.

Materiallista:
Stämpel, Chevron, Gummiapan
Stämpel, Stänk, Gummiapan
Mönstrat papper, Mt Fuji, Konnichiwa, Basic Grey
Cardstock, Coconut Swirl, Bazzill Paper
Datumstämpel
Stämpeldynor, Bright, YouDo
Diverse typsnitt
Diverse knappar
Kantstans, Notebook, Fiskarns
Dubbelhäftande tape
Do Dots, YouDo
Monteringsfoam
Akrylkloss

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

skita tuff! Det finns absolut en helhet i allt <3