22.8.12

Cabaret - av Kenny K

Idag gör vi ett litet byte av bloggare här.
Idag är det jag, Helen, som visar ett av Kenny K's nysläppta motiv i gummiform. Gissa om jag blev glad när jag öppnade nyhetsbrevet och såg att de skulle släppa söta Cabaret.

Så henne kunde ju inte jag hålla fingrarna ifrån utan var tvungen att färglägga henne. Kortet jag gjorde blev med den mest diskreta jag färglade. För här kan man verkligen leva ut sina fördommar och låta fantasin flöda, men det får bli nästa kort...



Jag tycker att hon ser väldigt naiv och oskyldig ut. Hon är förförisk, men inte vulgärt utan på ett mjukt sätt. För att få henne än mer mjuk och oskyldig valde jag att gå på hårt med blommor, blad och bling. Genom att göra kortet i få, dova färger, där hon matchar och smälter in gör också att hon inte framstår som speciellt vulgär.

För att få djup och för att allt inte ska smälta ihop har jag satt cirklar och stämpelmotiv på distansklossar i flera lager. Jag har valt papper från Simple Stories Life Documented, de är härligt grungeiga och det blir en fin kontrast tycker jag. Cirkeln hon sitter i har swirls i trycket och de blev en fin bakgrund till henne.



Missa inte morgondagens blogginlägg från Christina då hon visar ytterligare ett av de nya motiven.

Materiallista:
Stämpel, Cabaret, Kenny K
Mönstrat papper, For the record, Life Documented, Simple Stories
Mönstrat papper, Life is Good, Life Documented, Simple Stories
Cardstock, Kraft, Bazzill Paper
Rosor, 2 cm
Rosor, 1 cm
Körsbärsblommor
Små bruna blommor
Rosenknoppar
Pärlemoblommor, Storyteller
Murgröneblad
Bladkvistar, Stans, Nellie Snellen
Charm, Nyckel, Reprint
Band
Tyll
Blingstenar
Cirkelstans, Spellbinders
Scalloped circle, Spellbinders
Distress Ink, Ranger
Akvarellpapper, Aquafine
Vattenpensel, Koi
Distanskuddar
Dubbelhäftande tape
Flytande lim

1 kommentar:

Leia sa...

Toksnyggt!!