26.11.11

Stämpla och dekorera ljus.

Jag har hunnit göra några julljus här i butiken.

Jag får hela tiden råd om att bara visa material som jag säljer i butiken, men jag gör ett undantag idag.
Jag är helt kär i den nya stämpeln från Inkido, men lyckas inte få hem den själv för den är slutsåld så fort jag försöker. Jag köpte helt enkelt min egen och den tänker jag använda mig av på alster som jag har till försäljning här i butiken.

Så jag slängde ihop detta ljus,
Glitterrosen sitter på en nål som är lätt att sticka in i ljuset för fäste, likadant de små pärlorna.
Runt rosen knöt jag en rosett och några kottar. Eftersom stämpeln blev svart ville jag ändå ha med skogens färg och valde därför en grön rosett. Kottarna har fått sig en släng av snöpennan :) Den är ju lätt beroendeframkallande...




När jag så var på mässan i Göteborg hittade jag ju den sötaste snögubben och jag ser honom tillsammans med Gummiapans lika härliga stämplar.
Så på detta ljus fick jag användning av en lite roligare textstämpel från Gummiapan.
Några varv med ett tunt rött band och ljuset var klart!
Älskar pyssel som går fort :)


Materiallista:
God Jul, Gummiapan
StazOn
Barn Door, Distress Ink
Silkespapper
Glitterros
Pins
Snöpenna
Band och kottar finns i butiken, kommer snart upp i webbshopen
Andra stämplar är privata

Helgen 10-11 december finner ni Scrapfabriken på
Gammaldags Julmarknad här i Uddevalla.
En mysig marknad i 1920-talsanda.
Välkommen att besöka oss.

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

ljusen är underbara! Och den stämpeln *suck* sååå detaljerad och vacker