27.11.11

När första ljuset brinner...

...står julens dörr på glänt
och alla barnen glädjas
att fira få advent



Jag bara älskar dessa tändsticksaskar, så roliga att dekorera och att ge bort. Sätt dom i en blomstergrupp istället för ett kort så är ju lyckan gjord.

Har ni upptäckt dessa underbara julpapper från Papirdesign?! Dom verkligen andas Viktor Rydbergs Tomtesaga och får mig att villa krypa upp i soffhörnet med yllesockar och chokladask.

Ville inte överdekorera askarna utan jag ville att papprets fina mönster skulle få huvudrollen.



Stansade ut enkla etiketter som jag stämplade med fina julstämplar från Marianne Design. Dom passar perfekt ihop med papprena och sen distressade jag kanterna lite och lät själva dien fungera som mask. Då får man en snygg vit ram runt.

Knöt ett band runt och två små bjällror fick pryda rosetten.


Stämplade även baksidan av etiketten så det ser snyggt ut från båda hållen. Man skulle kunna göra dessa som bordsdekorationer vid varje kuvert som gästerna får ta med sig hem efter julkalaset.

Önskar er en underbar 1:a advent!

2 kommentarer:

LivetenligtMaldis sa...

underbara i sin enkelhet!!

Anna sa...

Jättefina!! :)