10.10.11

Some Odd Girl

Ja för första gången har jag testat en SDG stämpel. Det var inte det lättaste och till och med pennorna kände för att bråka lite med motivet. Men det gick till slut iallafall någorlunda!
Jag satt länge och funderade på vad jag skulle ha för text på kortet när jag väl var klar med färgläggningen. Sen kom en av mina favoritlåtar upp på Spotify och då blev det ganska självklart med texten och den passar ju så bra in på en musiklyssnande Dancin Mae ;)

Jag har använt mig av MME Lime Twist papper och denna gång är det Bubbles och baksidan av Zig som är använda.


Så, till dekorationerna. Jag måste erkänna, jag satt och tittade en stund på dessa flaggstickers, det var ju siffror på dom och det passade inte riktigt in. Men så fick jag nått spunk och fick för mig att testa dessa små runda alfabetsstickers över cirkeln på siffran och det passade som gjutet! Så jag satt och fixade och donade med det tills det var dags för repet som flaggorna skulle hänga i. Jag var säker på att jag skulle ha lite floss liggandes men ack så fel jag hade, så jag fick använda ett smalt band istället.

Blommorna är Hydrangeor och rosor som jag satte ihop med en metallblomma emellan och i butiken finns löv i många olika storlekar att botanisera bland efter tycke och smak.

Tyvärr så har jag fotat under kvällstid så blixten har ätit upp de mesta skuggningarna i motivet.
Jag har förutom copics använt mig av magic color pencil tekniken denna gång, copicpennorna ger en sån kraftfull färg och jag ville dämpa ner det lite för att matcha papperna bättre. Det är mestadels den färgen som blixten ätit upp samt den mörkaste blåa färgen. Fråga mig inte varför, men vissa copicfärger försvinner nästan helt när man använder blixten och jag har ingen förståelse varför.

Iallafall, Mae har förutom färg, även fått lite klar Sakurapenna på mp3 detaljerna och på skorna. Det går lika bra att använda vanlig 3d lack, men jag föredrar att använda clearpennan när det kommer till att göra små detaljer. Bältet fick sig ett lager av en metallicpenna i guld för att få lite mer lyster i sig.

Nu har jag babblat klart för den här gången så vi syns om en vecka igen :)

1 kommentar:

Hlora sa...

OMG!! you couldnt get any more adorable then this! So cute! Fab team up with the paper and gorgeous colours
hugs. Hlora. xxx