31.10.11

KennyK, SOG och MME

Idag är sista dagen hos mig här på Scrapfabriken så jag tänkte bjuda på lite extra. Så här kommer förutom LOn jag bloggade om för, inte mindre än 2 kort denna gång :)

Här har jag använt en die cut från MME som ser ut som en pratbubbla, men jag gillade inte riktigt den delen så jag täckte över den med en border. Bordern har jag gjort av den nedersta delen av pappret, den som är en liten visning av vad som är på andra sidan av pappret. På så sätt fick jag med lite diagonala linger i neutrala färger med.

Jag gick på ganska så hårt med distresser och MCP teknik på bakgrunden på motivet denna gång och kanterna är färgade med den nya bruna limited edition distressdynan som jag fått hem.

Material till KennyK kortet:
MME Lime Twist "Be you" och Zig, rosor, löv, bling, körsbärsblomma, diecut -"cute", KennyK - Download diva, GummiApan - Du är #1, Nellie Snellen nesting die och en borderstans.


Här har jag använt en SOG stämpel som jag faktiskt fastnade för.
Wellpappet har jag färgat lite med en vit distress stain och kanterna på pappren har jag gått på med samma nya distress dyna som det tidigare kortet.


En närbild på söta Gwen så klart ;)


Det här är en ny kärlek jag har, filtdekorationer!

Ja, det här var det sista inlägget som sagt från mig.Känns lite ledsamt då jag verkligen trivdes här men det kommer väl kanske fler båtar! :)
Jag hoppas att ni har fått inspiration av det jag har visat och vill man se mer av min i framtiden så får man kika in på min blogg på blogg.coffeeaddicted.se

Material till SOG kortet:
MME Lime Twist - Spots och Stripe, journal card - special, wellpapp, bling, rosor, daisy, löv, band, filtpil, SOG - Gifty Gwen, Whimsy Stamps - tickets, Distress stain - Vit, knappar.

3 kommentarer:

Mikaela sa...

superläckra kort!! så snyggt färglagt!

Pillan sa...

Två kanonfina kort!! Läckra färger!

Gurkiss sa...

Super läckra och snygga kort <3