20.10.11

Hallååååååå-weeeen

Jag har sagt det förr: medvetet har jag tagit in väldigt få halloweenprodukter. De jag har tagit in ser jag även andra användningsområden för och min grundtanke är ju att erbjuda lättanvända och användbara produkter.

Tim Holtz-stansen Bewitching ser jag ju en enorm potensial i vid vår påskhögtid.
Jag har gjort en tag i halloweentema. Häxan är utstansad ur kraftig kartong, det är ju det roliga med Tim Holtz och Sizzix stansar, att de klarar betydligt tjockare material. För den som har ont om tid, eller bara tycker det är tråkigt att veva på sin maskin, berättar jag att man kan stansa i flera papper åt gången. Det är en enorm fördel mot exempelvis Quickutz.



Kartongen har jag sedan målat med svart akrylfärg.
Tagen har jag färgat in med distressfärg och en blendigtool. Sen har jag stämplat med stämplar från Bitte Grunge-stämpelset. Jag gillar när man bara använder en färg i infärgning och stämpling, distressens stora färgomfång kommer fram extra tydligt då.

Jag gillar ju att i den mån det går använda mig av svenska texter i mitt scrappande. Men det kan även vara kul att försöka leka med ett engelskt ord och försvenska det. Så på baksidan av tagen gjorde jag likadant.
Jag färgade in med samma färg, stämplade och stansade ut ordet Hallåween från några av mina privata Quickutztypsnitt. Så har jag fått mig en egen hälsningstag.
Andra ord som jag kan tänka mig om man vill leka med ordet är HELLO-ween eller om man vill gå på ett skräcktema HELL-oween...



Materiallista:Bewitching
Kartong
Akrylfärg
Tag
Distresser
Blending tool
Bitte Grunge
Band
Papperssnöre

5 kommentarer:

SaraG sa...

Wow, jättefin tag!

Gurkiss sa...

Så himla snyggt <3

Jennie sa...

Såå läcker! Gillar färgen och strålarna skarpt!

LivetenligtMaldis sa...

rimna får se upp :) du är skita duktig på dena teknik :)

Malin sa...

Grymt snygg!