3.10.11

KennyK och MME

För några veckor sen satt jag vid samma dator som jag sitter nu, fast då såg jag mer ut som en fågelholk än att sitta och vara nervös. Utifrån tomma intet kom ett mail från Helen där hon frågade om jag skulle kunna tänka mig att vara gästDT. När jag hade läst klart den meningen så fick jag börja om igen och läsa, jag vet inte hur många gånger jag fick läsa innan det gick in i huvudet på mig vad hon ville.
När verkligheten kom ikapp mig så var det inte långt ifrån att jag ramlade i golvet, vilket kanske inte är så svårt med tanke på att jag brukar sitta på en pilatesboll. Me en liten stund senare så gick jag runt och fnittrade lite för mig själv och började tjuvkika lite i butiken på vad jag kanske skulle få arbeta med.
Det ska bli riktigt roligt att få inspirera er under oktober månad och jag hoppas att ni tycker om det ni får se!

Men nog pratat om mig, här är mitt första alster som givetvis innehåller en stämpel då jag är en "copic-oholic" och det fick bli KennyKs Rock Chick :)
Helen hade skickat en liten bunt med totalt underbara MMEpapper och den stora bakgrunden är baksidan av pappret Bloom. Det andra pappret fick bli Zig som jag bara inkade in kanterna på med lite av distressen Walnut stain.

Sen kom den lite mer tidskrävande biten, men ändå roliga biten. Att göra tegelväggen!
Jag har använt stämpeln som ser ut som en tegelvägg från GummiApan, jag gjorde den högre genom att stämpla den två gånger precis inpå varandra på ett akvarellpapper. Det blir en liten liten kant men det är inget som syns när man sätter ett motiv framför.
Sen fuktade jag upp pappret en del och började färglägga tegelstenarna med lite med distresserna Vintage Photo, Tea Dye och Walnut stain.


Medans tegelväggen torkade så passade jag på att ta fram de blommor och blad som jag ville använda mig av. Jag hade även fått lite bingobrickor från Maya Road, vilket var helt nytt för mig och den lilla stjärnan passade alldeles perfekt till temat på kortet.
Jag satt länge och rotade bland mina band, men hittade ingenting som passade in. Jag funderade länge på hur jag skulle göra för det behövdes nånting mer för att göra kortet lite mer levande. Sen poffade glödlampan ovanför mitt huvud fram, STÄMPLA! Så jag tog lite snabbt fram en till GummiApan stämpel med ett slitet nät och stämplade det ungefär där jag ville att blommorna skulle sitta. När jag ändå var i farten med att stämpla så tog jag fram textstämpeln Du rockar fett och gjorde en vimpel med lite hjälp av distresserna igen.

Vid det laget var tegelväggen torr så jag limmade fast den och alla dekorationerna i hörnet, vimpen satte jag fast med två kopparfärgade brads så den buktar ut lite från kortet. Jag passade även på att sätta fast några blingstenar längst uppe till höger på kortet för att få det att glittra lite.

Jag brukar alltid sitta och lägga motivet mot bakgrunden för att se om det ser tillräckligt bra ut. Det kändes som att nånting saknades men jag kunde inte riktigt komma på vad. Så jag satte mig och gjorde lite extra detaljer med Sakura pennor. Ögonen har jag använt en klar penna till, örhänget och gitarren fick lite stardust. Vid det här laget hade jag tittat på det tillräckligt länge för att inse att det var bandet på gitarren som saknades. Så jag letade upp en bit skinn och klippte ut en smal remsa som jag fäste innan jag satte fast själva motivet med 3d kuddar.

Jag hoppas att det inte varit för jobbigt att läsa igenom allt. Jag trodde i själva verket att det skulle bli jättesvårt att skriva nått då jag brukar vara ganska ordfattig på min egen blogg. Men det här gick ju av bara farten och jag hoppas att ni finner lite inspiration medans jag går och sätter mig och planerar nästa veckas alster!

Material:
Papper: Bloom och Zig
Stämplar: Slitet nät, Tegelvägg, Du rockar fett! och Rock Chick
Dekorationer: Blingstenar, Hydrangea, Daisy, Rosor i olika storlekar, Blad i olika storlekar, Bingobrickor, brads, skinn.
Färger: Walnut Stain, Vintage Photo, Tea Dye, Sakurapennor
Övrigt: Bazzill cardstock och 3d kuddar

9 kommentarer:

viktoria sa...

Ett sådant härligt kort. Snyggt!

Majsan sa...

WOW vad läckert, gillar Kenny K stämpeln och tegelstenen vart ju så häftigt !

nina sa...

Jätte snyggt kort!

Mikaela sa...

supersnyggt!! diggar bakgrunden

Maria Marrakchi sa...

Supersnyggt kort, gillar det skarpt. Ha de gott.
Kram Maria

Chris_P sa...

Ojoj vad snyggt!!!! Sjukt snyggt!!!

Stephi sa...

jättefint och grattis till platsen!

gummiapan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
gummiapan sa...

WOOOW!!!!! Vilket snyggt kort!!!!!!!!!!!