30.5.11

Sånt är livet - Modern Homemaker

Min mamma har några härliga visdomsord hon brukar dela med sig av titt som tätt. Jag har länge velat bildsätta dom. Med ljus och lykta har jag letat efter en kvinna med en randig kjol. När October Afternoon släppte serien Modern Homemaker kom den med ett set clearstamps. Och där var hon! Kvinnan jag letat efter. Inte med randig kjol, men det går ju alltid att lösa!

 


Så jag knåpade ihop en liten tavla till mamma som hon fick igår, på mors dag. Jag stämplade upp kvinnan på syrafri kartong som man har i fotoalbum. Detta brukar jag ha som grund då jag målar mina motiv. Det jag har målat är färglagt med Distress Ink. Sedan har jag stämplat kjol och blus på mönstrade papper och klistrat på min stämplade kvinna. Jag maskade henne och stämplade dit en dammsugare. Texten stansade jag ut med Quickutz och jag använde dessutom alfabetsstickers. Sedan var det dags för dekorationer, putsa ramen och voila!

Materiallista:
Clearstamps, Modern Homemaker, October Afternoon
Papper, Clothespins, Modern Homemaker, October Afternoon
Papper, Complete Set, Trift Shop, October Afternoon
Papper, Falling Down, Nutmeg, Cosmo Cricket
Twine, Lime Twist, My Minds Eye
Chipboardknappar, Milk Caps, Jenni Bowlin
Alfabetsstickers, Tiny Circle, Jenni Bowlin
Körsbärsblommor
Halvpärlor

1 kommentar:

Martina sa...

Vilken kul ide. Och tavlan blev helt underbar. Så snygg! =)