26.5.11

Baksidor...

Jag känner mig tjatig om hur vissa tillverkare verkligen arbetat även med "baksidan" av sina dubbelsidiga papper. Vad är egentligen fram och bak? Jag har försökt att i webbshopen visa den bild som tillverkaren anger som a, vilket borde motsvara förstasidan. Men ibland kan jag tycka att sidan b gör pappret mer rättvisa. Jag kan själv när jag surfar runt på bloggar se ett superfint papper, men inte förstå vilket det är. Det kan då vara den sida som inte så ofta visas....

Jag tänkte därför visa några sådana papper som Scrapfabriken har.

Sidan A av pappret Lines, Lime Twist "Together", My Minds Eye.
Sidan B av pappret Lines, Lime Twist "Together", My Minds Eye.
Superfint!
Sidan A av pappret Lithe Lines, Stella & Rose, My Minds Eye.
Sidan B av pappret Lithe Lines, Stella & Rose, My Minds Eye.
Hur gulligt är det inte?
Sidan A av pappret Woodgrain, Stella & Rose, My Minds Eye.
Sidan B av pappret Woodgrain, Stella & Rose, My Minds Eye.
Dessa prickar återkommer i olika färgställningar på flera av pappren i denna serie.
Sidan A av pappret Soar, Fine & Dandy, My Minds Eye.
Här är verkligen sidan A supersöt.
Sidan B av pappret Soar, Fine & Dandy, My Minds Eye.
Detta mönster påminner om Sprinklers från October Afternoon, men Soar är inte lika stark i nyansen.
Vilken sida skall man använda på detta papper? Jag behöver minst två ark av detta!

2 kommentarer:

LivetenligtMaldis sa...

därför man oftast köper två ;-)
Fast ibland inser man först efteråt att det var två sidor *rodnar*

ItaPita sa...

Gillar oftast "baksidan" bäst =) Men tyvärr e det ofta även svårt att se på nätet och mkt roligare att handla live =(