13.9.13

Snabb ask med fran:tage

Systra mi fyllde i helgen som gick. Jag behövde en ask att lägga ett armban,d som jag skulle ge henne, i.

Fram med skärmaskin, scoring board och papper.
När jag väl vikt min ask, stansade ut några rosor och valde några andra dekorationer till askens lock.

Ville få in lite fran:tage så jag strödde lite på lockets ovansida.
För att pulvret inte skall flyga iväg värmer man det underifrån, tills dess de börjat smälta och fäst i pappret, då kan man värma ovanifrån.
Men det är tryck i min fön så pulvret var inte helt still. La lite inne i rosorna oxå för fin effekt.

För att lättare öppna asken brukar jag stansa ut halvcirkelformer i kanterna på två av lockets kanter. Då kan jag enkelt få bättre grepp om bottenlådan och dra av locket. För att det ska hända något med bottenlådan gör jag likadant i två av dess kanter.



Inga kommentarer: