30.9.13

Hugo & Lisa

Hejsan på er! Idag kommer själva layouten jag började med förra veckan! Min första tanke var att göra ytterligare en bröllopsLO men jag hittade inga fler framkallade svartvita foton. När jag rotade bland mina gamla foton (vi gifte oss 07) hittade jag dessa underbara små foton av min farmors föräldrar. De gick bort när jag var 18 så jag har många fina minnen av dem. Tyvärr vet jag inte vilket år fotona är tagna.


Som ni såg förra veckan började jag med stickerspilarna längst ner till vänster och sedan en massa stämplar från gummiapan i olika färger.


Har rivit och skrapat kanterna för lite mer djup och en ruffare känsla.


De små blommorna "mjukar" upp LOn lite.


Zick-zacken fanns redan på pilarna så jag ritade några streck mellan dem för att binda ihop dem.


Förr var jag en riktigt Die cut-girl och jag vet helt ärligt inte hur många alfabet jag har ;-) Fördelen med alfabetsdies, enligt mig, är bla:
* Du kan stansa ut dem i vilken färg du vill
* Man slipper en massa udda bokstäver och behöver man 7 st av bokstaven Z så fixar man det
* Det är superlätt att flytta runt rubrikerna tills man är helt nöjd och sen limma fast dem

Idag tänkte jag visa mitt bästa die-tips!! Jag har precis köpt mig ett nytt alfabet från Cheery Lynn och de är smidiga "remsor". Jag klipper till småbitar CS som täcker bokstäverna innan jag stansar ut dem.


Sen lägger jag ut dem där jag vill ha dem på min LO. Ibland tar jag ett foto med mobilen för att komma ihåg exakt hur de låg.


Sen lägger ut det ena namnet på min lilla skärmaskin, dels för att det är i metall och dels för att det är så bra linjer.


Jag använder en frostad tape som jag "luddar" till lite mot mina byxor (toppen med mysbyxor ;-) ) för att den inte ska fastna i pappret. Den luddiga tapen fäster jag sedan på bokstäverna.


Vänder på tapen och sen är det lätt att använda limpennan på bokstäverna.


Vänder tillbaka tapen och fäster bokstäverna på LOn. Gnugga lite med fingertopparna på bokstäverna så de fäster på bakgrunden.


Dra bort tapen försiktigt så inte cardstocken fastnar i tapen. Sen är det bara att göra likadant med resten av bokstäverna.

Hoppas ni får en toppenvecka! Kramelikram Leia

Inga kommentarer: