23.9.13

A magic day

Hejsan på er! Hoppas helgen varit bra! Idag bjuder jag på en bröllopsLO! Har säkert scrappat det här kortet flertalet gånger men det var det enda svartvita fotot jag hade i bröllopshögen ;-)

Simple Stories nya serie "Say Cheese" tyckte jag passade bra. Jag har blandat 6x6-blocket, 12x12 papper, die cuts och stickers. Så kul och lätt att skapa när allt passar ihop.

(Lite för blå ton på det svartvita fotot men men.....)
 
Nu ser jag att "A:t" hamnat lite på sned innan fotograferingen. Råkade tappa den på golvet så den "limmade" fast där innan den hamnade på LOn, Lovar att den ska få en omgång lim så den stannar kvar där den ska =)


Mina första rullade rosor, jag hoppas övning ger färdighet ;-) CS i färgen Pomegranate passar bra till Say Cheese-serien.


En liten epoxybubbla förstärker hjärtat.


Både vimpelsetet och pratbubblan är stickers som jag satt på 3D-kuddar för lite mer djup.

För första gången har jag jobbat med två LOs parallellt. Jag hade lite idéer med vissa chipboardstickers men när de inte passade in i denna LOn började jag på en andra och gjorde "bakgrunden" till den parallellt. Det var faktiskt lite kul, eftersom jag jobbade med samma serie så kändes det inte "kluvet" ;-)


Så här blev den påbörjade bakgrunden, det färdiga resultatet får ni se om en vecka!

Kramelikram Leia

Inga kommentarer: