8.12.11

Taklagsfest med October Afternoon

I tisdags kväll hade jag kurs i hur jag viker ett litet pepparkakshus. När jag skulle plocka ihop papper till mitt hus, råkade mina ögon falla på ett av de nya pappren från October Afternoon { passande nog heter ju serien Farmhouse }.
Så jag fick inget pepparkakshus utan ett hus i allmänhet.

Huset bygger på den fågelholk jag ritade förra året och som jag visade flera gånger redan då.
Huset idag har ett helt löst tak för att man skall kunna fylla det med olika saker. Bandet har en knut på insidan redo att fästa in en liten godispåse som håller taket nere som ett lock, ett värmeljus på batteri kan ge stämning i mörkret.


Man skymtar värmeljuset som drivs av batteri.

Som foder till mina fönster har jag använt mig av en gammal Quickutz-stans, frimärket. Fönstret är gelatinblad och här kan man få många alternativ på hur glasen skall sitta. Denna gång valde jag vanliga spröjsade fönster, inget diagonalställt, som annars är väldigt fint.


Definitionen av ett hem.

PaperMaze har ju släppt de härligaste definitionsstämplarna man kan tänka sig, bl a om vad ett hem är. Den fick sin plats på en liten tag, som distressades och stämplades längs kanterna. Denna stämpel jag använt fick jag hålla i handen och stämpla delar av för den var för kort för tagen annars.


Wellpapp ger fin struktur till taket.

Knappar från Jenni Bowlin satt fint till pappret och den har fått sig en omgång av crackle paint och distresser. Jag valde att knyta fast knappen genom taket. Blomman fäste jag med lite lim och en pärla i mitten. En knapp som handtag i dörren och huset är klart.
Taket är klätt i wellpapp. Jag hade ett färgat, men du kan lika gärna färga in det du har hemma med hjälp av Distress Stain-flaskorna i önskad färg.

Materiallista:

Mönstrat papper, Kitchen Cupboard, Farmhouse, October Afternoon
Stomme, Coconut Swirl, Smoothie, Bazzill Paper
Stämpel, Definiton Hemma, PaperMaze
Stämpel, Shabby Background, YouDo
Tag
Wellpapp
Knapp, Milk Caps, Jenni Bowlin
Distress Ink Pad, Walnut Stain och Vintage Photo, Ranger Ink
Band, Gingham, Brunt
Papperssnöre
Halvpärlor

Kvist, Branch Punch, Martha Stewart
Quickutz stans frimärke
Gelatinblad
Blomma

1 kommentar:

Malin sa...

Superfint!!