2.3.13

Du & jag - Some Odd Girl

Jag fortsätter att visa kort med motiv från Some Odd Girl. De är så roliga att färglägga.

Som vanligt är motivet stämplat på akvarellpapper, målat med distresser med hjälp av en vattenpensel.



I stället för att stansa ut motivet helt i en oval form, valde jag att figurklippa motivet, stansa ut en hel oval och lägga den horisontellt. Motivet sticker ut ur bakgrundsytan, vilket bidrar till att hon bl a ser lite större ut. Dessutom fick jag en yta att sätta text på.
Ville inte ha den text som man oftast tänker på när en tjej drar bladen av en blomma, så jag gick på något mer allmänt. Älskar, älskar inte... är för deppigt!



Några få dekorationer och kortet var klart.

Idag och imorgon är det mässa i Karlstad.
Jag hoppas vi ses där!


Materiallista:


1 kommentar:

Tygbiten sa...

Så snyggt att låta motivet sticka ut så!