4.10.12

På dopdagen - Gummiapan

Idag var det så åter min tur att blogga. Vilken tur att jag får lite beställningar på kort så jag är tvungen att ta mig tiden att pyssla, annars hade jag inte haft mycket att visa :D



Jag har gjort ett dopkort på beställning.
Beställaren kom med ett foto på flickan som skulle döpas och det var ett måste att ha med. Så det blev ett kort utan stämpelmotiv och det kan vara skönt.

Valde att hålla det ljust med inslag av rosa. Jag gillar ju hur alla ni andra blandar blomsorter och det inspirerar mig till att göra likadant. Den stora blomman har jag gjort med hjälp av Tim Holtz  Tattered Florals. Flera lager av ett blomblad ger en fyllig, fin blomma. Med hjälp av mitt lilla embossverktyg har jag krullat bladen så de reser sig upp.



Jag brukar inte dekorera insidor och baksida när jag gör kort, men vid beställningar är det kul att göra lite extra. Jag tog samma stans som jag hade då jag stansade ut formen till framsidan och placerade två inne i kortet. Ett med Gummiapans fina På dopdagen-stämpel som jag embossade med silveremboss och en form där givaren har möjlighet att skriva en hälsning.



På baksidan lät jag Doily Lace-stansen från Martha Stewart komma fram. Tycker den passade fint ihop med haklappens kant.



Till slut gjorde jag ett kuvert för att att matcha upp kortet.



Materiallista:
Mönstrat papper, div. spill
Cardstock, Bazzill Paper
Stämpel, På dopdagen, Gummiapan
Embosspulver
Embossfön
Rosor
Rosenknoppar
Små blommor
Halvpärlor
Stans, Tattered Florals, Tim Holtz Alterations
Stans, Baby Dieset, Whimsy Shapeology Die
Stans, Chloe Stem, Memory Box
Stans, Chadwick Label, Memory Box
Stans, Labels Thirteen, Spellbinders
Punch, Doily Lace, Martha Stewart
Embossing Pen
Scoring board
Flytande lim
Dubbelhäftande tape

Visar vi produkter som är slut i lager?
Hör gärna av dig till Scrapfabriken för att se om vi får in produkterna igen. Oftast kan vi beställa hem dem igen!

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

wow.... jag bara gapar... sååååååå fint! ska fundera på den idén till mikaelas namngivning!