9.2.12

Sneaky Taste

Gjorde ett snabbt kort igår.
Tog en stans från Quickutz och stansade ut min stomme, ca 8x4" och vek den på mitten. Stansade en likadan i ett mönstrat papper som jag sedan klippte lite mindre för att få en liten synlig kant av cardstocken.

Jag kan tycka att om man klipper/stansar i stämpelmotiven kan de bli mer intensiva, det blir lixom mer "fokus" :D Men visst, det kan göra lite ont att stansa i ett motiv som man är hyfsat nöjd med och lagt ner massa tid på, så försvinner en del, men du vet "Kill your darlings!"

Så, sagt och gjort, jag stansade ut en cirkelform av motivet och en "scalloped" cirkel som en fotomatta. Motivet har jag satt på distansklossar. På med några blommor och en charm och vips -Färdigt!
Det tog inte lång tid och jag kommer göra fler i den storleken och formen.

Här ser ni nallen framifrån. Han är mycket söt men tyvärr framgår inte det på den produktbild vi har från leverantören.
På bilden i webbshopen ser du nallen bakifrån.




Motivet är målat med Distresser med vattenpensel på ett 300gm2 tjockt akvarellpapper.
I början tänkte jag så att jag kommer aldrig behöva så tjockt papper men nu märker jag att jag använder mer och mer vatten och är väldigt nöjd med pappret.

Förresten, du ser väl som är temat denna veckan?
Materiallista:

Stämpel, Sneaky Taste, Nellie Snellen
Mönstrat papper, Hide and Seek, Kaisercraft
Cardstock, Kraft, Bazzill Paper
Pappersrosor
Charm, Nalle med blomma, Reprint
Distresser, Ranger Ink
Akvarellpapper, 300gm2
Vattenpensel, Koi
StazOn, JetBlack
Distanskuddar
Dubbelhäftande tejp
Privata Quickutzstansar
Big Shot

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

love!!! så sött och jag håller med att motivet *poppar* när man vågar skära det