16.2.12

Flasktag med KennyK

Då var det åter min dag att inspirera här i bloggen.
Det innebär oftast sena inlägg, för jag har ju sällan tid att sätta mig ner och skapa. Men det sägs ju att den som väntar på nå't gott... :D

Idag har jag valt att göra en flasktag och temat är manligt, SUPERmanligt.
Jag gillar ordvitsar och när jag då hade KennyK's Superhero på tagen kunde jag inte låta bli att skriva "Supergrattis". Men länge funderade jag på om det var rätt ord på en spritflaska??
Supargrattis kanske det skulle stått?!!

Jag såg Disneys Superhjältarna för första gången först för någon vecka sedan och färgtemat på min tag är hämtad från deras dräkter. Jag mallade av tagen på ett mönstrat papper som jag sedan skar 3 mm mindre runt alla kanter. Genom att visa denna lilla svarta kant stramas tagen till och hålls ihop i helhetsintrycket på ett helt annat sätt än om jag arbetat på hela ytan.




OBS!

Dessa flasktags och gableboxar som Scrapfabriken har i andra färger än vitt tillhör inte det ordinarie sortimentet hos leverantören, därför har webbshopen inga bilder på dessa. Men denna svarta tag påminner lite om Bazzill i sin struktur, den är slät på "baksidan" och har en ribbad struktur på "framsidan".


Jag valde att arbeta med enkla medel, inget lull-lull, eftersom mottagaren är en man. Så jag tog washitape och satte diagonalt över tagen för att få lite riktning och fart i tagen. De är så härligt transparenta, washitaperna. Man skymtar pappret i bakgrunden genom dem.

Jag fullkomligt älskar detta chipboardalfabet från Cosmo Cricket och bara för att det ska vara manligt betyder det inte att det inte kan vara roligt... Och jag älskar sydda detaljer på alla alster. Tjejerna i October Afternoons dt-gäng syr ofta på sina chipboard och nu gjorde jag detsamma. Kan vara bra med förklistrade chippisar som man misstänker kommer lossna med tiden, kör ett varv i symaskinen, min sydde genom utan att gnälla :)

Min superhjälte har jag målat med Distresser på 300 gm2 akvarellpapper och sedan klippt ut honom och fäst honom på distanskuddar för att han ska komma fram lite, ligga framför chippisarna och ge djup till tagen.


Dessa tags görs på nolltid! Det som  tog tid för mig var att malla av, mäta och skära ut den mindre pappersbiten och att ta fram symaskinen. Men när man gjort en mall har man den till fler tags senare!

I morgon kommer ytterligare en tag, men med en annan twist!

Materiallista:
Flasktag, Svart, Scrapboxing
Stämpel, Superhero, KennyK
Mönstrat papper, Wax Bottle, 5 & Dime, October Afternoon
Washitape, YouDo
Olika typer av bokstäver
Distress Ink, Ranger Ink
Akvarellpapper, 300 gm2
Vattenpensel, Koi
Dubbelhäftande tejp
Distanskuddar

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

så jäkla kul! Skulle vara perfa på en flaska whiskey el. liknande :)