12.7.09

Shakercard

Jag har ett tag velat göra ett shakercard, men inte vetat vad jag skulle ha för motiv och vad jag skulle stoppa i. Så när jag satt där och letade efter något i mitt skrivbord dök några små fjärilar upp. Jag hade Magnolias lilla kille med fjärilshoven färdigmålad och genast fick jag mitt shakercard. Riktigt roligt. Skall göra fler!!! Nöjd med resultatet.


Innan gjorde jag detta lilla kort.
Jag håller på att träna mig i att måla med distresserna, för att få detta 'blänk' i färgen och utan att få sättningar i färgen. Jag använder inga verktyg för att sudda mellan olika lager utan målar vått i vått. Men fortfarande är rött väldigt svårt. Den färgen vill bita i kanterna med en gång.

Drar man i de små tagsen i kuvertet, står det: kom & fika.

2 kommentarer:

JENNIIZ sa...

Skulle oxå vilja lära mig att måla med distresserna, du gör det jättebra....

ankiann sa...

Tack för de snälla kommentarerna hos mig :) Det gjorde också att jag hittade till din jättefina blogg :)Massor av fina alster!