9.7.09

Handgjorda album

Igår gjorde jag två minialbum med min bia. Jag har länge tänkt att jag vill ha plastpärmar. Så jag köpte tallriksunderlägg i plast på Hemtex. De var betydligt lättare att skära i med kniv än vad jag trott. Så jag skar ut fyra fyrkanter som var 15×14 cm. Sen skar jag ut 12 st sidor i kartong. Hålade allt i min bia och band ihop till två små album. Den ena har 1 1/4" wire, den andra 3/4" wire. Hur söta som helst blev de.



Nu har jag dom till försäljning på tradera.
Min tanke är att man antingen gör ett litet fotoalbum eller kanske en kallender. Man kan ju även tänka sig ha det som ett sorts projekt/tema-album, med foton fr tex var månad under ett års tid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller koll på de här albumen på Tradera. Vill gärna ha ; - )
Många fina LO´s du gör. Gillar speciellt "en krona för dina tankar".
/MariaB