10.7.09

Nya alster

Igår kom färska bilder på Johan med brevlådan. Kunde inte hålla fingrarna i styr utan gav mig på kortet som är min absoluta favorit. Jag har tänkt en del på det och vad jag skulle göra med det. Placering av kort, att stjärnor skulle finnas, vit cardstock och rubriken var klar. Jag ville också ta med den röda kanten på hans tröja så det blev i form av pappersbårder. När jag ändå var i farten och hade den långa revan framme blev det två bårder.

Skulle vilja använda mer band, har massor men vet inte hur jag skall få till det...
Men lite stolt att jag för en gångs skull höll mig borta från bradsen, de är ju bara för kul att använda, gillar dom skarpt!!!

Denna gången blev det den cardstocken som ser ut som lite apelsinskal i strukturen, Orange Peel tror jag att det heter. Helt underbart tycker jag som annars bara kan tänka mig linnestrukturen... Fler orange peel-papper får det nog bli...

När jag var klar med min layout så tog jag tag i ett stämpelmotiv som jag färglade för några dagar sedan. Jag har tittat på och inspirerats av hur
Anita Hagen färglägger sina figurer. Men så var jag där och sabbade kinderna på denna tjejen igår, när jag höll på med kortet.Rosen har jag vikt själv utifrån denna tutorial som jag hittade på Sassas blogg.

Inga kommentarer: