24.4.14

Paper Doll

Då var jag tillbaka igen. Förkylningarna har duggat tätt och jag var som klubbad igen förra veckan.
Påsken var lång och skön och tid för återhämtning! O tid för skapande =)

Den här Paper Doll från Prima bland mina stämplar i evigheter. Jag har inte riktigt vetat vad jag skulle
göra med den. En del använder den på kort, andra när det pysslar med mixed media. Så jag surfade runt
på Pinterest för att se om jag kunde hitta lite inspiration =)

Jag bestämde mig för att göra typ en tag med en istoppsficka och bara använda spillbitar.
Så klart =)

Stämpeln är färglagd med Copic men kläderna har jag stämplat upp på mönstrade papper och sen
klippt ut och klistrat på. Sen har jag klippt ut hela stämpeln. Något som är ganska ovanligt
för mig.


Men visst blev hon läcker!



Den som är observant ser att jag stämplat mustascher. Var lite snabb igår när jag skulle ha tag i en snirklig stämpel och såg inte att det blev mustascher förrän jag stämplat dit dem. Men det funkar faktiskt!


Fyra nyanser av brunt =)

Kanske inte just den här Paper Doll-stämpeln finns i webbutiken men jag har sett att det finns andra. Ni hittar dem här. Annars hoppas jag att jag har inspirerat er andra som redan har en eller två såna här stämplar men inte vet vad ni ska ha dem till. Texterna är från Gummiapan!

Ha en fortsatt fin dag!

Inga kommentarer: