21.4.14

NHL-drömmar

Hejsan på er! Hoppas påsken varit bra och ni har fått njuta lika fint väder som vi har haft här i Västergötland. Som ni kanske vet har jag två killar och båda två spelar hockey och självklart drömmer de om NHL. Jag är inte helt säker på att de riktigt vet vad NHL är och vad det innebär men det är klart att det låter häftigt att vara hockeyproffs ;-)


Först nu inser jag att det är lite av den amerikanska flaggan i LOn med stjärnorna och färgerna. Det var ju inte tanken från början. Jag hade ett annat hockeykort i tanken när jag gjorde bakgrunden och hade tänkt en annan titel (Billys Cup) men så hade jag visst inte framkallat just det fotot och "Poolspel i Grästorp" kändes inte lika kul som titel ;-)


Jag började med att använda den nya sjärn-masken/stencilen från Tim Holtz. Jag duttade lite blå Distress Stain på mitt teflonark, sprayade lite vatten på och tog sedan min blending tool och duttade på masken. Tycker det är lite lättare än att använda distressdynorna direkt. Man kan ju även trycka dynan mot teflonarket för att få färg där och spraya lite vatten på för lite mer "lättflytlig" färg.

När stjärnorna torkat (jag gjorde 2 rader bredvid varandra) använde jag en prick-mask och kletade lite gesso med hjälp av min spatel. Sen fick det torka ordentligt innan jag gick loss med lite röd mist.


Det blev kanske lite mer röd färg än jag tänkt mig men det är det ju ingen som vet ;-)
När färgen gått in i pappret tar jag lite hushållspapper och torkar av prickarna.


Häftiga labels från ChicTags


Kramelikram Leia


Inga kommentarer: