27.4.14

Många foton vissa veckor!

När jag vill ha med fler foton av en händelse än vad som får plats på uppslaget använder jag ofta en insert (de fickorna som är lite smalare än de vanliga sidorna i 12') och sätter in mitt i uppslaget. Här ser ni ett exempel då jag använt en insert till Scrapfabrikens härliga egendesignade Fikakort.
Ett annat alternativ som jag har gjort denna vecka är att använda en app i vilken man kan göra ramar (går bra med Photoshop eller Pickmonkey på nätet också) för att sen skriva ut fotot. Dokumentationen skriver jag också i en app och lägger in i ramen.
Fotot med alla ramar mäter 6x4'


Vecka 17


Vänster sida


Vänster sida



Vissa veckor hinner jag inte att sätta mig i pysselrummet, då är det perfekt att fixa till alla foton i mobilen vart jag än är; i hästhagen, på bussen, i lunchrummet eller när jag gått och lagt mig. Sen är det bara att skriva ut/skicka för framkallning och sätta in dem i albumet tillsamman med kort. Den här veckan blev det inga dekorationer på grund av tidsbrist men som ni ser så går det att få ihop ett uppslag ändå.
All dokumentation kanske man inte alltid vill visa. Då finns de här Bi-fold korten.
De är 4x6' och förbigade så de kan vikas och få plats i en ficka 4x3'.
Veckans kort kommer från det fina core kitet Kiwi. Härliga färger blandat med ljusa kort och många fina citat. Nu ska jag släppa scrapbookingen för en stund och ge mig ut i det soliga vädret!

Scraphälsningar
Anna/ronjabus

Inga kommentarer: