6.4.14

Kort med fikamotiv

Framsida
Den här veckan hade jag många fikafoton som jag ville ha med i albumet och då passade Scrapfabrikens Fikakort perfekt. Att de är på svenska tycker jag är extra roligt! De veckorna när jag har många foton använder jag en insertficka. Gärna någon ur Small variety Pack 1 och till denna har jag använt Design G. Dessa fickor är lite smalare än den vanliga fickan i 12'.

I kortpaketet är ett av korten utformade så att man kan stansa ut och göra egna jättefina flairs i storlek 1' med hjälp av en cirkelpunch och epoxycirklar.
Baksida
Här nedan har jag satt ihop två av korten i storlek 3x4' så det blir ett 6x4' med hjälp av lite washitejp.

Baksidan av kortet


Så här blev resultatet av två 3x4'kort. Skarven syns knappt.

Butiken är fylld av roliga die cuts från October afternoon.
Här har jag lagt dem lager på lager med en av Fikakortens flair på toppen.
Denna lät jag vara utan epoxybubbla då jag skulle ville fästa dem med min Tiny Attacher.

Material som jag har använt: Fikakort, plastficka G, cirkelpunch, bokstavsstickers, Tidbits, Flower SackDays of the Weekstämplar, Tiny attacher och datumstämpel.

Scraphälsningar
Anna/ronjabus



2 kommentarer:

La Vikinga sa...

Kul att se hur någon använt de fina fika-korten! Ska leta fram foton från senaste besöket i "kakslottet" och göra ett uppslag nu när jag har korten...

Anna sa...

Ja, visst är de fina! Det ska bli roligt att se hur ditt uppslag blir!//Anna